Baubap haalt 120 miljoen dollar op voor microkredieten in Mexico

ongeveer 2 maanden geleden gepubliceerd

Baubap, een microkredietplatform, heeft 120 miljoen dollar aan schuldfinanciering binnengehaald van het SixPoint Capital Management-fonds, dat de pre-serie A-ronde leidde. Het kapitaal zal worden ingezet om te voldoen aan de marktbehoeften en tot 1,4 miljoen nieuwe klanten aan te trekken. Met deze financiering kan Baubap zijn positie als belangrijke speler in de app-leningenmarkt in Mexico versterken.

Baubap’s missie

Baubap richt zich op gebruikers die geen toegang hebben tot financiering. De start-up bedient mensen die over het hoofd worden gezien door traditionele banken of weinig formele financieringsopties hebben, bijvoorbeeld voor kleine zakelijke leningen. De Baubap-app gebruikt een kunstmatige intelligentie-systeem om de bereidheid van gebruikers om te betalen te beoordelen, naast het gebruik van alternatieve gegevens. De app streeft er ook naar om gebruikers te helpen deze leningen beter te gebruiken en hen voor te bereiden op complexere producten.

De toekomst van Baubap

Volgens A.J. Davidson, CEO en mede-oprichter van SixPoint Capital Management, heeft Baubap een van de meest indrukwekkende tools gebouwd voor kredietgoedkeuring, interne rating en risicobeheer met behulp van alternatieve gegevens. Baubap heeft momenteel meer dan een half miljoen actieve leningen per maand in het land en verwacht dit aantal in 2024 te overtreffen. Sinds de oprichting in 2018 heeft Baubap meer dan 8,000 miljoen pesos uitgeleend aan meer dan een miljoen mensen.

Roberto Salcedo, CEO en mede-oprichter van Baubap, ziet de samenwerking met SixPoint als zeer strategisch voor Baubap en een belangrijk moment voor het bedrijf. Het biedt hen de mogelijkheid om miljoenen Mexicanen te ondersteunen, voornamelijk om informele leningen, het duurste type krediet, te vermijden en hen opties te bieden.