Deens fintech platform Franklin onthult oplossing en kondigt strategische samenwerking aan

9 maanden geleden gepubliceerd

Het Deense fintech platform Franklin, gericht op e-commerce bedrijven, onthult vandaag zijn oplossing en kondigt tegelijkertijd een strategische samenwerking aan met NIUM, een e-geldinstelling en Visa-hoofdlid, dat financiële diensten zal leveren aan de klanten van Franklin.

Franklin’s aanpak

Veel ondernemers, met name e-commerce bedrijven, hebben hoge eisen aan hun partners en zijn gefrustreerd door traditionele “one-size-fits-all” banken. Bovendien zijn e-commerce bedrijven ondervertegenwoordigd bij risicokapitaalinvesteringen, waardoor ze nog meer afhankelijk zijn van hun bankoplossingen om toegang te krijgen tot kapitaal, het beheren van de cashflow, enzovoort. Franklin streeft ernaar de status quo te betwisten en gelooft dat de financiële sector een frisse aanpak nodig heeft.

Diensten van Franklin

Franklin helpt e-commercebedrijven om volledig inzicht te krijgen in hun financiën en marketing, en automatiseert handmatige taken zoals ontvangstbeheer en rapportage. De samenwerking met NIUM stelt Franklin’s klanten in staat om Visa-kaarten te krijgen die specifiek zijn bedoeld voor marketingaankopen met 0,5% cashback op alle kaartuitgaven. Daarnaast bieden ze integraties met e-commerceplatforms zoals Shopify, marketingkanalen zoals Google Ads en Meta Ads, en boekhoudsystemen zoals Dinero en Economic. Dit helpt e-commerce bedrijven inzicht te krijgen en essentiële onderdelen van hun bedrijfsvoering te automatiseren.

De visie van Franklin

Nikolaj Bomann Mertz, mede-oprichter en CEO van Franklin, zegt: “Franklin is goed ontvangen met veel positieve feedback, en we kijken uit naar de samenwerking met NIUM in deze eerste, maar belangrijke, stap in de reis van Franklin. NIUM heeft zich snel bewezen als een betrouwbare partner en zijn geavanceerde technologie sluit perfect aan bij onze visie. De samenwerking met NIUM brengt ons dichter bij het bereiken van onze ambitie om het leidende financiële platform voor e-commercebedrijven te worden.”