Boxbollen sluit kapitaalpartnerschap van €2,55 miljoen met Juni

5 maanden geleden gepubliceerd

Het in Stockholm geboren playtech-startup Boxbollen heeft een kapitaalpartnerschap van $2,7 miljoen (€2,55 miljoen) aangekondigd met Juni, een financieel platform voor digitale handel. Deze samenwerking zal bijdragen aan de kapitalisatie van de explosieve wereldwijde groei van de startup.

Gamification van dagelijkse activiteiten

In de afgelopen jaren is de gamification van dagelijkse activiteiten populair geworden om mensen te motiveren deze uit te voeren. Hierbij wordt ook fysieke activiteit gecombineerd met speltechnieken, wat de voornaamste focus is van Boxbollen’s bedrijfsactiviteiten. Jacob en Victor Eriksson, de medeoprichters van Boxbollen, streven ernaar om hun product in elke woonkamer in Amerika te krijgen.

Doel van de samenwerking

Door de gecentraliseerde aanpak van Juni kan Boxbollen nu volledige transparantie hebben in hun financiële uitgaven. Voor de samenwerking met Juni was Boxbollen gedwongen om te vertrouwen op meerdere banken en enkelvalutakaarten voor hun dagelijkse financiële zaken. Dankzij de toegang tot virtuele multi-valutakaarten die Juni biedt, kan Boxbollen haar marketingstrategie hervatten, aangezien de startup de advertentie-uitgaven over verschillende landen en campagnes moet beheren.

Fysieke activiteiten leuk maken

De broers Eriksson richtten Boxbollen op in 2018, gebaseerd op hun ervaring in een actief huishouden waar beide broers een sterke passie voor sport hebben. Met een omzet van €11,3 miljoen in 2022 kijkt Boxbollen ernaar uit om het toonaangevende wereldwijde playtech-merk in Europa en de VS te worden, momenteel zijn grootste markt.

Het bedrijf biedt vier verschillende producten aan - het reguliere Boxbollen Pack, het Family Pack, het Boxbollen Pink en het Boxbollen Black. Ze zijn ontworpen voor binnen- en buitenactiviteiten, wat de klanten flexibiliteit biedt om fysieke activiteiten overal en op elk moment te doen.

Boxbollen’s video’s hebben in totaal meer dan 250 miljoen weergaven ontvangen op TikTok, en hun producten worden in het bezit en onderschreven door prominente figuren, waaronder Bill Gates, Khloe Kardashian, Snoop Dogg, Dr Phil, Chantel Jeffries, Kyle Richards, en Nicole Scherzinger.