Q2 Holdings en Mastercard kondigen strategisch partnerschap aan

6 maanden geleden gepubliceerd
  Pixabay

Q2 Holdings Inc., een toonaangevende aanbieder van digitale transformatieoplossingen voor bankieren en lenen, heeft een strategisch partnerschap aangekondigd met Mastercard. Het partnerschap stelt fintechs, merken en financiële instellingen die gebruikmaken van Helix’s cloud-native core in staat om Mastercard-debitcards en prepaidkaarten uit te geven aan hun rekeninghouders.

Betere klantervaring

Volgens de BAI Banking Outlook vindt 44 procent van de respondenten dat de door hen geleverde klantenservice slechts gemiddeld is. Het partnerschap tussen Helix en Mastercard heeft als doel de algehele klantervaring te verbeteren.

Efficiënte geschillenoplossing

Het partnerschap zal ook Mastercom, Mastercard’s geschillenoplossingsservice, integreren met Q2’s bestaande geschillenintakecapaciteiten, Centrix. Dit om een efficiënte oplossing te bieden voor het beheer van geschillen en financiële instellingen te helpen bij het beperken van chargebacks.

Personalisatie en opties voor consumenten

“De consumenten van vandaag verwachten personalisatie en opties als het gaat om hun financiële diensten”, zegt Ahon Sarkar, algemeen directeur van Helix by Q2. “Dit partnerschap stelt bestaande Mastercard-klanten in staat om toegang te krijgen tot de innovaties die Helix en Q2 te bieden hebben. Het stelt hen in staat om echt gepersonaliseerde bankproducten te bouwen die zich onderscheiden in de markt en naadloos integreren met hun andere aanbiedingen.”

Q2 Fabric-oplossing

Financiële instellingen die gebruikmaken van de onlangs aangekondigde Q2 Fabric-oplossing kunnen door dit partnerschap ook Mastercard-debitkaarten uitgeven. Q2 Fabric stelt banken en kredietverenigingen in staat om hun eigen digitale merken te lanceren om deposito’s te laten groeien, hun retailportefeuilles winstgevender te maken, zich aan te passen aan veranderende klantverwachtingen en beter hun diensten te verspreiden over andere partners. Het combineert digitaal bankieren met een lichte cloudgebaseerde kern (Helix), samen met een vooraf geïntegreerd fintech-ecosysteem, om de levering van doelgerichte digitale oplossingen te versnellen.

“Het verheugt ons enorm om samen te werken met Q2 om de kracht van Mastercard’s innovatie en vertrouwen te brengen naar Helix-klanten”, zei Hunter Woolley, EVP, North American Business Development bij Mastercard. “We hebben decennia besteed aan het bouwen en ontwikkelen van betalingstechnologieproducten en -diensten die transacties naadloos, veilig en beveiligd maken. Via dit partnerschap kunnen we nieuwe partners helpen om dezelfde oplossingen en normen naar hun eigen klanten te brengen.”