Niyo ontvangt strategische investering om "reisbankieren" in India te versterken

12 maanden geleden gepubliceerd
  Niyo

Neobank-startup Niyo heeft een strategische investering gekregen van Spring Marketing Capital. Het bedrag van de investering is niet bekendgemaakt.

De investering komt op een moment dat Niyo Global ernaar streeft haar positie te versterken en de categorie “reisbankieren” in India te leiden door middel van innovatieve producten en marketingstrategieën. Onder het partnerschap zal Spring Marketing Capital bijdragen aan de algehele merkstrategie, partnerschapsinitiatieven en marketingcampagnes.

Over Niyo

Niyo is opgericht in 2015 door Vinay Bagri en Virender Bisht en wil “reisbankieren” voor Indiërs transformeren. Het bedrijf biedt digitale spaarrekeningen en andere bankdiensten in samenwerking met andere banken.

Met twee kernactiviteiten, Global banking en Mass banking, levert Niyo’s vlaggenschipproduct, Niyo Global, bankdiensten en waarde voor internationale reizigers. In samenwerking met DCB Bank, Equitas Small Finance Bank en State Bank of Mauritius zegt Niyo momenteel meer dan 4 miljoen klanten te bedienen met digitale bankoplossingen.

Eerdere financieringsrondes

In de Series C-financieringsronde van vorig jaar wist Niyo $30 miljoen te beveiligen van Accel, Lightrock en anderen.

Spring Marketing Capital, opgericht door Raja Ganapathy, Arun Iyer en Vineet Gupta, sloot zijn eerste ronde op INR 150 Cr en blijft investeren in bedrijven op Serie A-niveau en daarbuiten. Het heeft geïnvesteerd in Purplle, Bewakoof, Juicy Chemistry, Smiles.ai en Mosiac Wellness.

Eerder dit jaar zei Godrej Consumer Products (GCPL) dat het INR 100 Cr zou investeren om het Early Spring-fonds van Spring Marketing Capital te verankeren. Early Spring is van plan om tussen de INR 5 Cr en INR 20 Cr te investeren in startups tussen de zaad- en pre-Series A-stadia.

Related news