Nubank test generatieve AI om klantenservice te verbeteren

4 maanden geleden gepubliceerd
  Nubank

Nubank (NYSE:NU) is gestart met het testen van een nieuwe oplossing die generatieve kunstmatige intelligentie (AI) gebruikt als een virtuele assistent om de klantenservice verder te verbeteren.

Klantgerichte oplossingen

In deze initiële fase zal de AI-oplossing zich richten op het presenteren van gepersonaliseerde mogelijkheden gerelateerd aan kredietverlening binnen het Nubank-ecosysteem en portefeuille. Dit omvat het begrijpen van het gebruik van de kredietlimiet op de kaart, het verkennen van mogelijkheden van onderpandkrediet, het gebruik van NuPay zonder de kredietlimiet te consumeren, en zelfs persoonlijke leningen, afhankelijk van het klantenprofiel en de geschiktheid.

Eerste fase van beschikbaarheid

In de eerste maanden zal de oplossing alleen beschikbaar zijn voor leden van NuCommunity, de virtuele gemeenschap van het bedrijf die is gewijd aan de dialoog met klanten. De eerste versie is ontwikkeld met behulp van ChatGPT4, evenals andere datamodellen en eigen structuren en insights tools van Nubank, en zal een leerproces ondergaan naarmate klanten het gebruiken.

Nieuwe serviceparadigma

De strategie is deel van Nubank’s doel om een nieuw serviceparadigma voor zijn klanten te vestigen: het vereenvoudigen en optimaliseren van middelen door middel van kunstmatige intelligentie en een technologisch geavanceerd ecosysteem, gericht op het bieden van een nog betere ervaring door automatisering en personalisatie.

Cyberbeveiliging bij Nubank

Tijdens de maand van de cyberbeveiliging benadrukte Nubank de preventie-, beschermings- en fraude- en scam-mitigatietools. De instelling combineert mechanismen gebaseerd op geavanceerde technologie met educatieve inhoud gericht op klanten om de risico’s van kwaadaardige acties te verminderen.

Bescherming met behulp van AI

Vanuit technologisch oogpunt biedt Nubank wat het noemt Intelligente Defensies, een beschermingssysteem gebouwd met kunstmatige intelligentie dat transacties herkent, waarschuwt en zelfs transacties kan voorkomen die afwijken van het aankooppatroon van de klant. Dit systeem is ook in staat om de opening van frauduleuze accounts, inbraakpogingen en andere kwaadaardige acties te identificeren. Bij een poging tot een transactie die door het defensiesysteem als potentieel frauduleus is geïdentificeerd, wordt de klant gewaarschuwd door Nubank en kan ervoor kiezen om niet verder te gaan. In sommige gevallen kan de transactie automatisch worden geblokkeerd of alleen worden toegestaan door planning voor de volgende dag, waardoor de klant 24 uur heeft om te beoordelen en indien gewenst te annuleren.

Related news