Revolut: Derde meest waardevolle merk in de Britse financiële dienstverlening

5 maanden geleden gepubliceerd
  Revolut

Revolut, de Britse fintech, heeft een uitdagend jaar achter de rug terwijl het streeft naar een bankvergunning in het VK en de resultaten opschuift. Maar dit heeft de waarde van het merk niet beïnvloed. In de ranglijst van Kantar van de waardevolste merken in het VK, is de fintech twee plaatsen gestegen en staat nu op de 13e plaats in het land. Revolut is ook het op twee na hoogst gerangschikte bedrijf in de financiële dienstverlening, achter HSBC en Barclays, die respectievelijk op de tweede en elfde plaats staan.

Merkwaarde en positie in de industrie

Volgens Kantar, een bekend bureau dat merkwaarderingen uitvoert, heeft Revolut een merkwaarde van $5.119 miljard voor 2023. Antoine Le Nel, Revolut’s vicepresident van groei, noemde de merkwaarderingsreeks van Kantar “een uitgebreide studie van merkequity, die een duidelijke en herkenbare momentopname geeft van het merkwaarde-ecosysteem van de Britse markt”. Hij voegde eraan toe dat Revolut “opnieuw de banksector opschudt” als de enige fintech in de top 15.

Vernieuwingen en werkplekcultuur

Onlangs kreeg Revolut een merkvernieuwing toen het zijn nieuwste app-update, ‘Revolut 10’, lanceerde, wat een nieuw logo en app-interface onthulde om meer gebruikers aan te moedigen het als hun primaire bankrekening te gebruiken.

De fintech werd ook gecertificeerd als een ‘Great Place to Work’ in acht landen, waaronder het VK. Deze certificering kwam toen het wereldwijde personeelsbestand steeg tot 7.500, voornamelijk in het VK, India, Portugal en Polen. Bekend om zijn ‘Get Sh@t Done’ en ‘Never Settle’ houding, heeft de fintech eerder dit jaar een team samengesteld om de werkplekcultuur aan te pakken, waarbij ‘waardegedragingen’ werden geïntroduceerd.

Related news